Dolar 50,2580
Euro 55,8852
Altın 6.387,21
BİST 11.813,82
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Kayseri 15°C
Az Bulutlu
Kayseri
15°C
Az Bulutlu
Cum 17°C
Cts 16°C
Paz 15°C
Pts 12°C

Yeni Yıl Gelmeden Vergi Harç ve Ceza Zam Oranları Belli Oldu

Yeni Yıl Gelmeden Vergi Harç ve Ceza Zam Oranları Belli Oldu
27/11/2024 22:59 | Son Güncellenme: 27/11/2024 23:04
312

Resmi Gazete’de yayımlanan tebliğe göre Yeniden Değerleme Oranı 2024 yılı için yüzde 43,93 oldu. Peki yeni yılda vergi, harç ve cezalara ne kadar zam gelecek. İşte 2025 yılında uygulanacak vergi, harç ve cezalar…

Resmi Gazete’de Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı’nın “Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği” yayımlandı.

Buna göre, yeniden değerleme oranı 2024 yılı için yüzde 43,93 olarak tespit edildi.

Tebliğde, “Bilindiği üzere, 213 sayılı Vergi Usul Kanununun mükerrer 298 inci maddesinin (B) fıkrasına göre, yeniden değerleme oranı, yeniden değerleme yapılacak yılın Ekim ayında (Ekim ayı dahil) bir önceki yılın aynı dönemine göre Türkiye İstatistik Kurumunun Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksinde meydana gelen ortalama fiyat artış oranı olup bu oranın Hazine ve Maliye Bakanlığınca Resmi Gazete ile ilan edilmesi gerekmektedir.” ifadeleri yer aldı.

İŞTE YENİ YILDA UYGULANACAK VERGİ, HARÇ VE CEZALAR

GELİR VERGİSİ DİLİMLERİ

Buna göre gelir vergisi dilimleri 2025 yılında şöyle olacak…

158.000 TL’ye kadar kazançlarda yüzde 15,

158.000 TL – 330.000 TL arası kazançlarda yüzde 20,

330.000 TL – 1.250.000 TL arası kazançlarda yüzde 27,

1.250.000 TL – 4.300.000 TL arası kazançlarda yüzde 35,

4.300.000 TL üzeri kazançlarda yüzde 40.

EN UCUZ MTV 4.835 TL OLACAK

Her yıl araç sahiplerinden alınan Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV) Yeniden Değerleme Oranı’nda artırılıyor.

Motor silindir hacmi 1300 ve altı olan yeni araçlarda en düşük MTV 3.359 TL’den 4.835 TL’ye yükselecek.En yaygın kullanılan silindir hacmi 1301 – 1600 arası yeni otomobillerde en düşük MTV de 5.851 TL’den 8.421 TL’ye çıkacak.

Otomobillerde uygulanan muayene ücreti 1.821 TL’den 2.621 TL’ye yükselecek.

KIRMIZI IŞIK İHLALİ 2.167 TL OLACAKTrafik para cezaları Yeniden Değerleme Oranı’nda artırılıyor.

Cumhurbaşkanı’nın trafik cezalarını indirme veya artırma yetkisi bulunmuyor. Cumhurbaşkanı, her yıl Yeniden Değerleme Oranı’nda artırılan araç muayene ücretlerini ve cezalarını 5 yılda bir yüzde 20 oranında artırmaya veya eksiltmeye yetkili.

Buna göre, 2025 yılında bazı trafik cezaları şöyle olacak:

Seyir halinde cep telefonu kullanmak, kırmızı ışık ihlali, muayene yaptırmamak: 2.168 TL (1.506 TL)

Ruhsatsız araç kullanma: 9.267 TL (6.439 TL)

Emniyet kemeri takmamak, park yasağını ihlal: 993 TL ( 690 TL)

Engelli otoparkını işgal: 1.986 TL (1.380 TL)

Kış lastiği taktırmamak: 5.856 TL (4.069TL)

Alkollü araç kullanmak (ilk defa): 9.267 TL (6.439 TL)

(Parantez içi rakamlar 2024 yılına aittir)

YURT DIŞI TELEFON HARCI NE KADAR OLACAK

Yurt dışı çıkış harcı 12 Ağustos’tan itibaren 150 TL’den 500 TL’ye yükseltilmişti. Yeni yıldan itibaren yurt dışı çıkış harcı 719,65 TL’ye yükselecek.

YURT DIŞI TELEFON HARCI NE KADAR OLACAK

Yurt dışından yolcu beraberi getirilen telefonlar için alınan harç geçen yıl temmuz ayında 6 bin 91 TL’den 20 bin TL’ye yükseltilmişti.

2024 yılında yeniden değerleme oranında artırıldığında ise 31.692 TL olmuştu. 2025 yılında ise yurt dışından getirilen cep telefonunun IMEI kaydı yaptırılırken 45.614 TL harç ödenecek.

EHLİYET HARCI 5.678 TL OLACAK

Otomobil, minibüs, kamyonet sürücüleri için kullanılan B sınıfı sürücü belgesi harcı 3.945 TL’den 5.678 TL’ye, A sınıfı sürücü belgesi harcı da 1.308 TL’den 1.883 TL’ye yükselecek.

PASAPORT HARÇ ÜCRETLERİ NE KADAR OLACAK

Cumhurbaşkanı’nın indirim yetkisini kullanmaması halinde pasaport harçları şöyle olacak:

6 aya kadar: 2.359 TL (1.639 TL)

1 yıl: 3.448 TL (2.396.660 TL)

2 yıl: 5.631 TL (3.912 TL)

3 yıl: 8.000 TL (5.558 TL)

3 yıldan fazla: 11.274 TL (7.833 TL)

İsmail Reşitoğlu İşvarBurada Haber Müdürü / Yazar İşvarBurada özellikle; - Kayseri iş ilanları, - İŞKUR duyuruları, - Kamu personel alımları, - Belediye ve üniversite personel alımları, - Sosyal destekler, - Ekonomi, - Güncel vatandaşlık haberleri yer almaktadır. Hazırlanan haberlerde resmi kurumların açıklamaları ve doğrulanabilir kaynaklar öncelikli olarak takip edilir. Başvuru tarihi, kontenjan, şartlar ve resmi başvuru kanalları gibi bilgilerin okuyucuya açık ve anlaşılır şekilde aktarılmasına önem verilir. İşvarBurada'da yayımlanan içeriklerde güncellik ve kaynak doğrulamasına önem verilir. Yeni resmi bilgiler ortaya çıktığında ilgili haberler güncellenebilir. Yazarın Haberleri Bu bölümde yazar tarafından hazırlanan tüm İşvarBurada haberleri listelenir. İsvarBurada
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

İş İlanları, Kamu Personel Alımı ve Güncel Haberler | İş Var Burada
Gizliliğe genel bakış

Bu web sitesi, size mümkün olan en iyi kullanıcı deneyimini sunabilmek için çerezleri kullanır. Çerez bilgileri tarayıcınızda saklanır ve web sitemize döndüğünüzde sizi tanımak ve ekibimizin web sitesinin hangi bölümlerini en ilginç ve yararlı bulduğunuzu anlamasına yardımcı olmak gibi işlevleri yerine getirir.